Välj en sida

Ansökan till:

à la London juldesignmarknad

20-21 NOVEMBER 2021

Sista ansökningsdagen är 3 oktober. 

à la London samlar det bästa inom ny design, mode, konst och inredning och ger dig som aktör en chans att möta en större publik. Vårt mål är att lyfta fram dig som designer i rampljuset. Efter en lång tid av pandemi och är vi otroligt glada över att äntligen kunna samla er igen på Auktionsverket Kulturarena. Hurra!

Fyll i ansökan nedan så återkommer vi med besked senast 11 oktober. Villkor hittar du längst ner, vid eventuella frågor mejla oss på crew@alalondon.seVi bekräftar din ansökan via e-post, om du inte fått något svar inom 48 timmar så var snäll och hör av dig. Glöm inte att markera vilket bord du önskar!

PS. Ifall du har en @yahoo.se eller @yahoo.com-adress, kontakta oss innan du skickar din ansökan då inställningar hos Yahoos mail-server gör att vi får problem med vårt ansökningsformuläret från dessa adresser!

Juldesignmarknad 20-21 november 

à la Londons juldesignmarknad händer på Auktionsverket Kulturarena, Tredjeånggatan 9 i Göteborg. Vi samlar ett 80-tal designers och massvis med härlig design.

Öppettiderna är 10-18 båda dagarna.

Du hyr ett bord av oss och vi har flera olika alternativ. Läs om vilket som passar dig bäst. Du är själv på plats under marknaden och säljer saker som du har designat.

Självklart kommer vi att presentera er och sprida marknaden i alla tänkbara kanaler och vi utgår i från att du som är med också sprider information om marknaden i dina kanaler. Tillsammans är vi starka!

Vi kommer att göra anpassningar för att minska trängsel. För dig som varit där tidigare så kommer vi ta bort några bord, vi släpper in färre besökare samtidigt och vi kommer att ha en ingång och en annan utgång.

Standardplats: 

Om du önskar en standardplats finns tre alternativ:

• Ett standardbord på 150×70 cm utan möjlighet till staffli, klädställning eller upphängningsmöjligheter.

• Bord för modedesigners är 120×80 cm och du har plats för en egen klädställning.

 Delat bord på 150×70 cm. Uppge vem du vill dela bord med i fältet “berätta om dig själv”. Be även den du vill dela med att fylla i en ansökan. Ni delar på kostnaden och betalar hälften var.

Priset för ett standardbord och modedesignerbord är 1300 kr + moms för två dagar och då ingår bord och en stol.

Priset för delat bord är 1500 kr + moms (750 kr + moms/designer) för två dagar och då ingår bord och två stolar.

Konstnärsplats:

Bordsplats för konstnärer/grafiska formgivare/fotografer som behöver ha möjlighet att hänga sina alster.

Här ingår ett bord på 150×70 cm och upphängningsmöjlighet för ett begränsat antal verk. Tavlor hängs på tavelkrokar som hänger på linor från galleriskenor.

NYTT: I stora salen har vi platser med vikväggar i kartong. Dessa lämpar sig bra för dig med oinramade posters, annan lätt konst eller om du inte gör konst men ändå vill profilera dig med någon form av backdrop. Nämn i fältet om dig om detta är något som kan vara intressant för dig.

Priset är 1500 kr + moms för två dagar och då ingår bord och en stol.

Butiksplats:

Skapa din egen butik! En butiksplats innebär en chans att skapa sin egen utställningsyta.

Du kan antingen bygga upp en egen monter eller låna bord av oss. Ytan är på 300 x 150 cm. Önskas ev bord/stol anges det i ”berätta om mig”-fältet nedan. Butiksplatserna placeras alltid så att man har en bakomvarande vägg, vissa är dock fönsterplatser. Vi ser till att du som konstnär/fotograf/grafisk designer får en plats med upphängningsmöjligheter (galleriskenor med krokar). 

Priset är 3000 kr + moms och då ingår valfritt antal bord och stolar som ryms inom ytan om så önskas. 

 

Om du använder mobiltelefonen, skrolla åt sidan!

    Platstyp:

    à la London Göteborg

    Bord 150 x 70 cm standard bordDelat bord 150 x 70 cm delat bordBord Modedesigner 120 x 70 cm + extra plats för klädhästBord Konstnär/grafisk designer 150 x 70 cm + vägg att hänga påButiksyta 300 x 150 cm

    Kontaktuppgifter :

    Ditt märke/projektnamn *

    Epost *

    Telefonnummer *

    Hemsida

    Facebook

    Instagram

    Faktureringsinformation:

    Ditt namn *

    Företag (ej företagare? ange varumärke/projektnamn) *

    Organisations- / personnummer (Skatteverkets regler) *

    Adress *

    Postnummer *

    Ort *

    Berätta lite mer om dig och ditt projekt:

    Berätta kort om dig själv. Om du varit med tidigare, berätta vad som är nytt sen sist. *

    Kort säljande presentation (ca 500-600 tecken) så vi kan marknadsföra dig. Helst i tredje person, "Johanna designar unika plagg som..." *

    Bilder:
    För att kunna bedöma din ansökan behöver vi 4-5 bilder. Helst i liggande eller kvadratiskt format då det passar bäst för publicering då vi också använder dessa för att marknadsföra dig inför marknaden. Du ska själv äga rättigheterna till bilderna och blir du antagen godkänner du att vi får använda dem i vår marknadsföring. Vi tar emot bildfiler i format, .jpg, .png och .gif. Filerna får högst vara 1,5 Mb per fil.

    Villkor:

    - Om du som säljare tilldelats ett bord och önskar avstå din plats har du sju dagar på dig att lämna återbud. Om återbud ej lämnas inom dessa sju dagar, har à la London rätt att fakturera det fulla beloppet för bordshyran om vi inte lyckas hitta en ersättare.
    - Alla som är med förbinder sig till att delta under hela marknaden och att du som designer själv är på plats. 
    - Fakturan skickas ut via epost efter att alla bord har blivit tilldelade. Är inte fakturan betald i tid så riskerar du att förlora din plats.

    Spamfilter: Vad blir följande enkla matematikuppgift?

    Pin It on Pinterest