à la London fyller 10 år!

 

Ansökan till jubileumsmarknaden 2020 

GÖTEBORG 24-26 APRIL

Sista ansökningsdagen är 25 februari

Vad kul att du är intresserad av att vara med – à la London designmarknad samlar det bästa inom ny design, mode, konst och inredning och ger dig som aktör en chans att möta en större publik. Vårt mål är att lyfta fram dig som designer i rampljuset. Alla antagna utställare presenteras på vår hemsida och i våra sociala kanaler.

Fyll i ansökan nedan så återkommer vi med besked senast den 6 mars. Villkor hittar du längst ner, vid eventuella frågor mejla oss på crew@alalondon.se.

Vi bekräftar din ansökan via e-post, om du inte fått något svar inom 48 timmar så var snäll och hör av dig. Glöm inte att markera vilket bord du önskar! 

PS. Ifall du har en @yahoo.se eller @yahoo.com-adress, kontakta oss innan du skickar din ansökan då inställningar hos Yahoos mail-server gör att vi får problem med vårt ansökningsformuläret från dessa adresser!

GÖTEBORG 24-26 APRIL 

Vi återvänder till fantastiska Auktionsverket Kulturarena och fyller stället med unik design från 80 designers.

Öppettider: Fredag kl. 15-20, Lördag och Söndag kl. 11-17.

Adress: Tredje Långgatan 9.

För dig som ställer ut finns det olika alternativ beroende på hur stor yta du önskar, vår målsättning är att det ska finnas något som passar alla. Om du önskar en större utställningsyta eller andra former av samarbeten, tveka inte att höra av dig till oss!

  HÅLLBARHET 

à la London satsar på hållbarhet. Det senaste året har på så många sätt satt fokus på vår miljö och hur vi alla behöver bidra, så vi kommer nu att även att väga in hållbarhetsaspekten när vi gör vårt urval. Därför vill vi att du har med något i din beskrivning och gärna även i din presentation om hur dina produkter är hållbara, vare sig det gäller materialval, produktion, förpackning eller användningsområde. Vi ser att en majoritet av er redan har ett genomarbetat tänk kring miljö och hållbarhet – nu kommer vi att lyfta fram det ytterligare. Tillsammans kan vi påverka vår omvärld att tänka rätt och göra rätt val för vår framtid.

Standardplats: 

Om du önskar en standardplats finns tre alternativ:

• Ett standardbord på 150×70 cm utan möjlighet till staffli, klädställning eller upphängningsmöjligheter.

Delat bord på 150×70 cm. Uppge vem du vill dela bord med i fältet “berätta om dig själv”. Be även den du vill dela med att fylla i en ansökan. Ni delar på kostnaden.

• Bord för modedesigners är 120×80 cm och du har plats för en egen klädställning.

Priset är 1400 kr + moms för tre dagar och då ingår bord och en stol.

Konstnärsplats:

Bordsplats för konstnärer/grafiska formgivare/fotografer som behöver ha möjlighet att hänga sina alster.

Här ingår ett bord på 150×70 cm och upphängningsmöjlighet för ett begränsat antal verk. Tavlor hängs på tavelkrokar som hänger på linor från galleriskenor.

NYTT: I stora salen har vi platser med vikväggar i kartong. Dessa lämpar sig bra för dig med oinramade posters, annan lätt konst eller om du inte gör konst men ändå vill profilera dig med någon form av backdrop. Nämn i fältet om dig om detta är något som kan vara intressant för dig.

Priset är 1600 kr + moms för tre dagar och då ingår bord och en stol.

Butiksplats:

Skapa din egen butik! En butiksplats innebär en chans att skapa sin egen utställningsyta.

Du kan antingen bygga upp en egen monter eller låna bord av oss. Ytan är på 300 x 150 cm. Önskas ev bord/stol anges det i ”berätta om mig”-fältet nedan. Butiksplatserna placeras alltid så att man har en bakomvarande vägg, vissa är dock fönsterplatser. Vi ser till att du som konstnär/fotograf/grafisk designer får en plats med upphängningsmöjligheter (galleriskenor med krokar). 

Priset är 3200 kr + moms och då ingår valfritt antal bord och stolar som ryms inom ytan om så önskas. 

Om du använder mobiltelefonen, skrolla åt sidan!

Platstyp:

à la London Göteborg

Bord 150 x 70 cm standard bordDelat bord 150 x 70 cm delat bordBord Modedesigner 120 x 70 cm + extra plats för klädhästBord Konstnär/grafisk designer 150 x 70 cm + vägg att hänga påButiksyta 300 x 150 cm

Kontaktuppgifter :

Ditt märke/projektnamn *

Epost *

Telefonnummer *

Hemsida

Facebook

Instagram

Faktureringsinformation:

Ditt namn *

Företag (ej företagare? ange varumärke/projektnamn) *

Organisations- / personnummer (Skatteverkets regler) *

Adress *

Postnummer *

Ort *

Berätta lite mer om dig och ditt projekt:

Berätta kort om dig själv. Om du varit med tidigare, berätta vad som är nytt sen sist. *

Kort säljande presentation (ca 500-600 tecken) så vi kan marknadsföra dig. Helst i tredje person, "Johanna designar unika plagg som..." *

Bilder:
För att kunna bedöma din ansökan behöver vi 4-5 bilder. Helst i liggande eller kvadratiskt format då det passar bäst för publicering då vi också använder dessa för att marknadsföra dig inför marknaden. Vi tar emot bildfiler i format, .jpg, .png och .gif. Filerna får högst vara 1,5 Mb per fil.

Villkor:

- Om du som säljare tilldelats ett bord och önskar avstå din plats har du sju dagar på dig att lämna återbud. Om återbud ej lämnas inom dessa sju dagar, har à la London rätt att fakturera det fulla beloppet för bordshyran om vi inte lyckas hitta en ersättare.
- Alla som är med förbinder sig till att delta under hela marknaden och att du som designer själv är på plats. 
- Fakturan skickas ut via epost efter att alla bord har blivit tilldelade. Är inte fakturan betald i tid så riskerar du att förlora din plats.

Spamfilter: Vad blir följande enkla matematikuppgift?

Pin It on Pinterest