Ansökan till à la London Galleria

 

26 november – 20 december

Sista ansökningsdagen är 29 oktober

 

Vad kul att du är intresserad av att vara med! à la London samlar det bästa inom ny design, mode, konst och inredning och ger dig som aktör en chans att möta en större publik. Vårt mål är att lyfta fram dig som designer i rampljuset. Nu har vi ett helt nytt koncept – à la London Galleria.

Konceptet

Med à la London Galleria skapar vi en exklusiv arena för småskalig design på 1 000 kvadratmeter i centrala Göteborg under hela julhandeln. Det är ett unikt tillfälle för dig som designer att sälja dina produkter på mitt på Göteborgs mesta shoppinggata – i anrika lokaler på Kungsgatan 44. En shoppingupplevelse i luftiga och generösa lokaler på två plan!

En egen butik

à la London Galleria kommer att bestå av 40 butiksytor i öppen planlösning som du inreder själv. Varje butik är minst 8 kvm och det ingår avgränsande skärmväggar mellan varje butik. För dig som önskar finns möjlighet att även välja till både bord och stolar. Vi har öppet torsdag- söndag och varje vecka byter vi designers, men det finns möjlighet att vara med fler än en helg.

Trygghet

Vi arbetar aktivt med att göra gallerian till en så trygg plats som möjligt för både designers och besökare. Det kommer att finnas generöst med plats för besökare att röra sig fritt och vi kommer att begränsa antalet kunder som är i gallerian samtidigt. Till varje plats kommer det finnas en genomskinlig skärm att hänga för att skydda dig och vi kommer att placera handsprit runt om i lokalen. 

Tillfällen och tider

À la London Galleria kommer att ha öppet första till fjärde advent och det finns fyra tillfällen att vara med:

  • Första advent – 26-30 november
  • Andra advent – 3-6 december
  • Tredje advent – 10-13 december
  • Fjärde advent – 17-20 december

Öppettider:

Torsdagar: 15-19, Fredagar 11-19, Lördagar 11-17, Söndagar 11-17

Du har, i mån av plats, möjlighet att ansöka om att få vara med vid fler än ett tillfälle.

Valmöjligheter och priser

Alla platser på marknaden inkluderar tillgång till el samt ett transparent, takmonterat hostskydd som kan placeras enligt dina önskemål. Vi kommer också att presentera dig i våra sociala kanaler och på vår hemsida. Som butikinnehavare får du även ha möjlighet att delta i en parallell, instagrambaserad onlinegalleria.

Butiksval: 

  • Standardbutik 8 kvm 3000kr + moms/tillfälle
  • Deluxe butik. En extra stor unik butik som är ett eget rum i rummet på ca 15 kvm, 4500kr + moms/tillfälle
  • Delad standardbutik 8 kvm 1800kr + moms/tillfälle. I de fall du önskar dela butik så måste du själv hitta person att dela butik med.

Bord och stolar går att hyra till som tillval.

Ansökan – deadline 29 oktober 

Fyll i ansökan nedan så återkommer vi med besked senast den 5 november. Villkor hittar du längst ner, vid eventuella frågor mejla oss på crew@alalondon.seVi bekräftar din ansökan via e-post, om du inte fått något svar inom 48 timmar så var snäll och hör av dig.

PS. Ifall du har en @yahoo.se eller @yahoo.com-adress, kontakta oss innan du skickar din ansökan då inställningar hos Yahoos mail-server gör att vi får problem med vårt ansökningsformuläret från dessa adresser!

Om du använder mobiltelefonen, skrolla åt sidan!

Antal gånger: *

Ange antal tillfällen du önskar vara med
1 gång2 gånger3 gånger4 gånger

Butiksval: *

Ange typ av butik du önskar hyra
standardbutik 8kvm 3000kr + moms/tillfälledeluxe butik, ett rum i rummet på ca 15kvm, 4500kr + moms/tillfälledelad standardbutik 8kvm 1800kr + moms/tillfälle. Ange vem du vill dela med under 'information om dig' nedan

Datum: *

Välj i prioriteringsordning de datum du kan vara med. Ange gärna fler datum än antal tillfällen du sökt för att öka dina chanser att få vara med.
Första hand: *

Andra hand:

Tredje hand:

Fjärde hand:

Tillval: *

Bord 150x70 cm, 125kr + moms/tillfälle. Avstår du bord, välj "inget bord" *

Klaffstol, 25kr + moms/tillfälle. Avstår du stol, välj "ingen stol" *

Kontaktuppgifter :

Ditt märke/projektnamn *

Epost *

Telefonnummer *

Hemsida

Facebook

Instagram

Faktureringsinformation:

Ditt namn *

Företag (ej företagare? ange varumärke/projektnamn) *

Organisations- / personnummer (Skatteverkets regler) *

Adress *

Postnummer *

Ort *

Berätta lite mer om dig och ditt projekt:

Information om dig. Om du varit med tidigare, berätta vad som är nytt sen sist. *

Kort säljande presentation (ca 500-600 tecken) som vi kan marknadsföra dig med. Skriv i tredje person, "Johanna designar unika plagg som..." *

Bilder:
För att kunna bedöma din ansökan behöver vi 4-5 bilder. Du ska själv äga rättigheterna till bilderna och blir du antagen godkänner du att vi får använda dem i vår marknadsföring. Vi tar emot bildfiler i format, .jpg, .png och .gif. Filerna får högst vara 1,5 Mb per fil.

Villkor:

- Om du som designer tilldelats en butik och önskar avstå din plats har du 3 dagar på dig att lämna återbud. Om återbud ej lämnas inom dessa 3 dagar, har à la London rätt att fakturera det fulla beloppet för bordshyran om vi inte lyckas hitta en ersättare.
- Alla som är med förbinder sig till att delta under hela marknaden och att du som designer själv är på plats. Endast i händelse av sjukdom har du rätt att låta någon annan representera dig under marknaden.
- Fakturan skickas ut via epost efter att alla bord har blivit tilldelade. Är inte fakturan betald i tid så riskerar du att förlora din plats.
- Som designer ansvarar du själv för din egen säkerhet och varor förvaras i lokalerna på egen risk.
- I de fall Gallerian tvingas stänga till följd av oförutsedd händelse som är utom à la Londons kontroll så kan aldrig eventuell ersättning som utgår överstiga det belopp som du som designer betalt för att delta.


Spamfilter: Vad blir följande enkla matematikuppgift? Svara med siffra.

Pin It on Pinterest